Fot + Hantel = Ful Fot.
God förmiddag vänner.


Söndag förra veckan så var jag och min pojkvän på gymmet. Vi tränade Rygg och Triceps (Engångsföreteelse, vi brukar träna Rygg & Biceps och Triceps med Bröst) Under en av övningarna kände jag att jag inte riktigt gjorde rätt med högerarmen för jag kände de inte lika bra som på vänster sidan. Så jag la ner min 9kg's vikt på den lätt lutande bänken och vände mig till Filip för att påpeka detta och fråga om hur jag skulle göra det rätt. Jag hann inte mer än halva meningen innan hanteln började rulla och rätt som det var ramla ner från bänken och ner på mina tår. Och jag hade gjort ett aktivt val att inte ha skor just den dagen... Men som tur var slog den bara i lilltån och "ringtån". Det gjorde extremt ont men trots det bestämde jag mig onödigt snabbt för att fortsätta med passet. (Efter att ha chockgråtigt några vackra tårar ofc)
Den korta vägen tillbaka till lägenheten var outhärdlig och mina tårar ville besöka oss ännu en gång. Hemma la vi en påse frysta hallon på foten i någon timma. Jag trodde att detta skulle hjälpa men som många har påpekat så hjälper det bara om man lägger is på direkt ;) Tjata.
Dagen efter var jag hemma ifrån jobbet men dagen efter de var jag tillbaka på både jobb och gym. Boss.
Nu såhär en vecka senare har blåmärket som först bara var runt de tår jag slått i växt och nu är halva foten grönblå. Lilltån är typ lilablå och "ringtån" är bara röd och allmänt torr. Men gå kan jag och det är väl det som räknas. Dock gör det fortfarande ont i vissa skor som klämmer lite extra och självklart varje gång nån råkar stöta i mina tår eller går på dom osv (filip) ;) ;)

Så nu har mina planer om att börja träna kondition blivit lite lätt framflyttade. Men vad gör det. Nu får jag chansen att testa en herrans massa andra övningar som inte kräver lika mkt "tå hårt mot golv"-kontakt och det är både kul och lärorikt. 
Fortfarande jävligt frustrerande dock.

Gör inte som Nellie.

Hantlar hör hemma i händer eller på platta ytor.
Inte på tår.

Känns som att tårna sover konstant typ. Filip tyckte att jag skulle lägga upp bilder på foten... Men fötter asså..


On a happier note, så ska jag och Filip åka och simma idag, det ska bli kul och göött. Om jag hittar något att simma i dvs. De löser jag, 
Hej på er.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress