Update

 Hej kompisar. 

Denna sommaren har varit nuts. Vad har jag inte hunnit med att göra? (Well, I could actually think of a few things...)
Fast än jag har jobbat nästan hela sommaren så har jag och de lille gänget hunnit göra mer än tidigare somrar. Bästa sommaren på riktigt, galet, jäkla länge om ni frågar mig.. Jaja, vi har kanske inte varit iväg på någon solresa men nog om de, det får bli nästa år.

Vi har varit i Stockholm på Summerburst där Vendela kom till liv (more on that later), haft mysiga kväller på Brännö och diverse uteserveringar. Grill och vinkvällar hos var och en. Pride i Brighton där vi var beautiful, beautiful butterflies. 90-tals festival i Götet.
Vi har hunnit flytta (igen) och varit på Håkan Hellström. Vi har varit på en hel del secondhand-butiker och köpt fina bits & bobs till våra hem. Vi har målat min och Filips nya lägenhet (Det var en mess innan vi kom hit).
Vi firade midsommar på Filips pappas nya hästgård där hela gänget ballade ur. Förutom Vendela... För jag märkte inte något eftersom jag somnade innan klockan tolv. Vendela fick alltså inte vara med just den dagen... Tydligen höll festen på till långt in på småtimmarna och folk hade time of their lives... Inte bitter jag inte.. Aldrig..
När tre av mina bästa fick semester men jag inte hade det så hämtade jag dom på jobbet och poppade en moët i bilen för dom att dela på innan vi åkte hem och firade med grill och resten av gänget. Firat födelsedagar, haft sleepovers, middagar, fester och levt.
Vi har hyrt släp 5-6 gånger av olika anledningar och än är det inte över. Detta är tydligen sommaren/hösten då alla bestämt sig för att flytta. Både vi, våra syskon och kompisar.

Och under tiden jag haft bästa sommaren någonsin så har jag även fått mer ansvar på jobbet, #Girlboss, men det är sånt som inte riktigt går att förklara. Men precis som jag sa i mitt förra inlägg från i början av sommaren så tar ja gsakta men säkert över, trust me ;)

Jag har även gått en kurs i kreativt skrivande, #AuthorInTraining. Den kursen kan ha varit något av det bästa jag gjort i mitt liv. Så mycket det gav mig kan jag inte ens börja förklara. Apropå skriva så har jag även kommit en bra bit på min engelska roman. You can expect it on the shelves next spring. Neh.. Inte riktigt va. Men har tänkt att jag ska posta lite av mina texter här, då det är något jag brinner något otroligt för. Challenge your demons.
Ska även ta sånglektioner snart. Look at me, throwing myself out there as if anxiety didn't even exist. Uppdatering på de trådarna senare.

Samtidigt så har sommaren även bestått av ett par nävar fyllda med skit. Men det är ju inget som jag vill gå in på i detalj här inte. Det är här jag ska samla min positivitet och energi. Inte be folk tycka synd om mig. That ain't me, no, no, no.


Anywho, nu skall jag byta om till träningskläder för tydligen har jag sagt till Filip att jag skall följa med till gymmet. Det var alldeles för lång tid sen senast så jag är lite pepp faktiskt. Speciellt nu när vi är tillbaks på det gamla gymmet (på grund av flytt). Jaja, back up on that wild horse Nellie!
Först skall vi hem till min mormor och käka middag.

Lev länge & blomstra kompisar!

nellies x
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress