Från arkivet: That Time I Had a Dog.
God morgon.

Ibland skriver jag inlägg som jag sedan inte gör något med. Som här ...
Det var en vacker dag den trettonde juni 2016 då jag skulle skriva en short storie om något som precis hänt mig. Jag var på en all time high efter att jag tyckt det var så kul att skriva om spinningen (tryck på short storie länken eller gå till kategorien short stories för att läsa).
Jag döpte händelsen till "That Time I Had a Dog" och började skriva ... som ni kommer märka så avbryter jag ganska abrupt då jag inte kommer till the actual thing about the dog. Nu, 2,5 år senare så minns jag inte hur jag hade tänkt fortsätta men jag minns att jag mötte någon som var ute med sin hund och att jag i mitt huvud fantiserade ihop att jag klappade hunden och böärjade prata om min egen eller något ... ?? Där och då fick det mig att skratta resten av vägen hem men jag minns inte poängen, the punchline.
När jag nu läste så tänkte jag iallafall "det var ju en lustig text" och skulle jag ta bort hunden från ekvationen så hade det blivit en rätt så färdig text. En text är väl endast färdig då författaren bestämmer att den är färdig? Det var det jag gjorde nu. Den är klar. 2,5 år senare är berättelsen om den där gången då jag hade en hund officiellt klar. Varsågoda.

Jag tyckte även, den där dagen i juni 2016, att en passande bild till historien var på mig, making a funny face, in my Primark-outfit and homemade choker på Annas student.







Jag kisade mot solen och undrade vart jag lagt mina solbrillor. Jag kände i fickorna och i halsen på min tish men inget. Jag vred på mig för att kolla om jag kanske tappat dom bakom mig men där låg heller inget.
"I see the idiot walk..." Sjöng Pelle Almqvist samtidigt som jag kände dom på mitt huvud. Jag drog ner dom över ögonen och fortsatte att gå.
Jag hade precis varit hos mormor och lunchat med henne. Panerade torskburgare och färskpotatis, ugh yum! 





Ljuvligt va? Mystiskt och Soligt. Precis som en bra text ska vara, haha!

nellies x
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress