Carrot cake Oatmeal.

Nu när autumn has sprung upon us så tycker jag om att hösta till just about anything i min vardag. Speciellt maten! Grytor är något av det bästa jag vet and I can't get enough! 
Häromdagen testade jag att göra carrot cake oatmeal och visst, det var supergott men det saknades något.
Bitch yes, you guessed it, the frosting!
Så idag gjorde jag om och gjorde rätt. This is how I quenched my cravings. ;)


Gröt:

1 dl Havregryn

2 dl Alpro kokosdryck

1-2 rivna morötter

En skvätt honung efter smak
(Helst maple syrup men det hade jag inte)

A pinch of salt

Kryddning efter smak

Jag använde:
Quite a bit of kanel

Lite muskotnöt

Ännu mindre nejlika

Lite, lite ingefära



"Frosting":

2-3 msk Grekisk yoghurt

En skvätt honung

Några droppar vaniljextrakt



Sedan toppade jag med kanel, rivna morötter och pecannötter. And lemme tell you, it was goood! Rekomenderas starkt. Jag åt gröten i min nyköpte skål från Erikshjälpen. Så söt!

Till min gröt drack jag ett av mina favoritteer i en mugg som jag köpte på en annan secondhand affär i Göteborg förra året. Hur fin som helst! Har ett matchande tefat som jag aldrig använder ... men kändes fel att bara köpa muggen, hehe.
Teet är ett Johan & Nyström Rooibos te med smak av choklad, gräddkola och dekorerad med vit choklad. Det heter Julknäck, haha! How festive of me! ;)

Dricker det bara när jag känner mig lite extra, since it's quite sweet ^^



nellies x
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress