Första advent @ Strömma Farmlodge


I Söndags var jag, Filip, mina föräldrar, min bror och hans flickvän på en julmarknad i Strömma i Tvååker. Vi åkte dit förra året också, hur mysigt som helst!

Vi gick in i de små söta butikerna och jag luktade, självklart, på varenda ljus som fanns(!!). Köpte dock inget där i år. Jag älskar julmarknader och små söta affärer med inredningsgrejer. Där kan man verkligen hitta saker som inte alla har hemma.
Strömma brukar ha marknader lite då och då året runt och jag tycker absolut att ni ska kolla upp när nästa är och besöka, så mysigt!



Vi åt lunch och fikade inne i en lada dom möblerat med alla möjliga sorters olika stolar och bord, och med ljusslingorna som hängde så blev det hur mysigt som helst! Så det gjorde inte så mycket att det var kallt.
Vi kom där ifrån med ett fantastiskt vörtbröd och brända mandlar, mums!
På vägen hem stannade vi och köpte färdigskivad julskinka och glögg så hade jag och Filip adventsmys hemma innan jag skulle åka och jobba.



nellies x
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress